surfers 'paradise', lazy Brisbane and lovely Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Anouk Schrijver - WaarBenJij.nu surfers 'paradise', lazy Brisbane and lovely Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Anouk Schrijver - WaarBenJij.nu

surfers 'paradise', lazy Brisbane and lovely Noosa

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 April 2014 | Australië, Noosa Heads

Na het heerlijke Byron Bay was Surfers Paradijselijke niet zo'n paradijs als de naam je doet geloven. Er waren heel veel lelijke hoge gebouwen wat me een beetje een soort Benidorm gevoel gaf. Er was ook niet heel erg een 'centrum' waar iedereen was, het was meer een soort winkelcentrum en dat was het. In surfers paradise gaat het vooral om de feestjes dus zijn Leonie en ik maar uitgegaan in de avond. Eerst waren we in een bar met een paar mensen uit het hostel, waar een soort secret bovenverdieping was die je alleen van buitenaf kon zien en toen we de weg erheen eindelijk gevonden hadden bleek dat de verdieping voor Aziaten te zijn haha. Onderweg naar huis kwamen we wat gekke mensen tegen en gingen we nog ergens een barretje in waar we nog een uur of twee met echte Australiërs hebben gepraat. De volgende dag maar even het strand ontdekt en die dag begon een soort mini festival met allemaal leuke kraampjes langs het strand en muziek!
Na surfers paradise was onze volgende bestemming Brisbane. We hadden al veel negatieve verhalen gehoord dat Brisbane saai is en dat iedereen er echt maar 1 of twee dagen blijft en dan snel weer weggaat. Wij zijn er uiteindelijk 5 dagen geweest omdat ik niet op mijn verjaardag in een bus wilde zitten en Leonie de dag na mijn verjaardag terug naar Byron Bay zou gaan. Brisbane was inderdaad niet heel spannend maar ook weer niet zo saai als iedereen zei. We hebben gewoon relax in het park gezeten en rond gewandeld. Op zondag tipte Leonies vriendin ons dat we konden gaan couchsurfen in brisbane bij een paar studenten. Omdat we als het kon al op maandag wilden komen was het een beetje last minuten was maar we konden het altijd proberen! Na wat over en weer smsen bleek dat addy en haar huisgenoten het geen probleem vonden als wij drie nachtjes kwamen slapen! Echt super aardig en gastvrij!
De volgende ochtend zijn we vroeg naar de southbank gegaan waar addy woont. Het was een super mooi appartement in een hele leuke buurt met een city beach en een groot park, gelijk aan de rivier van brisbane! Alle studenten in het huis waren aziatisch behalve 1 Amerikaanse jongen (Manuel). Ze waren allemaal super aardig en bakten random pannenkoekjes voor ons terwijl we een film keken, hadden heerlijk voor ons gekookt op mijn verjaardag en kreeg ik ook nog ijs en chocoladetaart van het werk van Addy en Manuel! Na dit opgegeten te hebben zat ik bommetje vol en gingen Leonie, Addy, Manuel en ik uit in de down under bar wat heel gezellig was!
Op 10 april nam ik afscheid van Leonie die de bus terug naar Byron Bay nam terwijl ik de bus verder noord naar Noosa nam. In de bus kwam ik een meisje tegen die ik al eerder in Byron Bay had ontmoet en met haar ben ik de volgende dag door het noosa National park gewandeld en terwijl we daar onze bammetjes aten en genoten van het uitzicht opende zee zagen we ineens vijf dolfijnen super dichtbij zwemmen! Later zagen we ergens anders ook nog twee schildpadden! Ik zit nu in een super leuk hostel: Dolphins Beach House. Op dit moment is er een cycloon in het noorden van Queensland en ik ben in het zuiden dus gelukkig merk ik er niet zoveel van alleen dat het weer gaat omslaan naar veel regen, daarom ben ik gister nog maar even van het zonnetje gaan genieten op sunshine beach. En het is maar goed dat ik dat gedaan heb want ik zit nu in de bus die me door de stromende naar Rainbow Beach brengt, waarvandaan ik eindelijk naar Fraser Island zal gaan!

  • 13 April 2014 - 07:07

    Karin En Theo :

    Hey anouk .leuk om je verhaal weer te mogen lezen . Echt super wat je allemaal meemaakt . Geniet ervan x x x

  • 13 April 2014 - 10:24

    Gaby:

    Je hebt toch zo'n mini kussen mee? Neem die mee naar Fraser! Ze hebben daar geen kussens haha. En neem ook een dikke trui mee, het is daar echt heel heel koud in de avond.
    Haha suuuuper veel plezier en geniet van de goon ;-)
    Liefs, x!

  • 13 April 2014 - 22:36

    Silvia Thiry:

    wat maak jij veel leuke dingen mee.

  • 14 April 2014 - 20:41

    Peggy:

    De tijd van je leven hè ;-)

  • 19 April 2014 - 08:04

    Mickey:

    Hi lieverd,
    Super leuk weer.
    Blij te lezen dat alles goed met je gaat en dat je zoveel plezier hebt en leuke mensen ontmoet. Jammer dat het weer minder wordt maar volgens mij heb jij net zoveel lol als het stormt waait hagelt of regent ;-).
    Lekker genieten meisje.
    Liefs Mickey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 4980

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 20 Mei 2014

Australia 2014

Landen bezocht: