Dora the explorer goes to Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Schrijver - WaarBenJij.nu Dora the explorer goes to Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anouk Schrijver - WaarBenJij.nu

Dora the explorer goes to Sydney

Blijf op de hoogte en volg Anouk

25 Maart 2014 | Australië, Sydney

Op woensdagochtend (vroeg, na 2 nachten zonder slaap) hoorde ik op de airport van Sydney eindelijk weer het australische accent wat ik zo awesome vind! Aangekomen in de stad ben ik me gelijk gaan omkleden en naar de Opera House en de Harbour Bridge gelopen. Het was super warm en na een paar fotoshoots met de twee beroemdheden ging ik direct naar Bondi Beach om een beetje bij te slapen en te genieten van de zon. Daar was de Tasmanie travelbuddy Brayden ook met een hele groep dus het was super leuk om met hun voor het eerst te gaan zwemmen in de zee! Het hostel waar ik in verbleef was niet heel chill maar dat mocht ook wel voor de lage prijs die ik ervoor betaald had. Na twee dagen musea, gebouwen en parkjes bekijken en uitgaan met Brayden en zn vrienden wist ik eigenlijk al niet meer wat ik moest doen in Sydney maar gelukkig verkaste ik op dag 4 naar een hostel in Manly, een deel van de stad dat aan de andere kant van het water ligt en waar het een mini surfers paradijsje is. Op zaterdagavond is er elke week vuurwerk in Darling Harbour en het was Brayden zijn laatste avond in Australie want de volgende dag zou hij naar huis gaan, dus ben ik die avond weer met de (best wel prijzige) ferry teruggegaan naar de stad om dat te bekijken. Helaas had ik een beetje een slecht advies gekregen en waren we heel laat waardoor ik als schildpadje met mijn tas op mijn rug door de stad moest rennen met Brayden om op tijd te komen voor de vuurwerk show. Op dit moment besefte ik me heel erg dat ik mijn conditie echt al een hele lange tijd kwijt ben haha. Met een rood hoofd alsof ik drie voetbalwedstrijden had gespeeld kwamen we een minuut voordat het begon aan in de haven. Het vuurwerk zorgde ervoor dat het jaar 2014 nu echt begonnen was voor mij, aangezien ik zo lang had uitgekeken naar dit jaar omdat ik naar Australie zou gaan en hier ben ik eindelijk en heel erg dankbaar dat ik dit kan doen.

Maandag ging ik met Elsa, nederlands meisje die ik via Brayden had ontmoet, naar de Blue Mountains. Gelukkig waren we Sydney ontvlucht want het was die dag zo slecht weer dat de straten volgelopen waren met water en dat de containers door de straten dreven en alles helemaal onderwater liep. We hadden eerst mijn backpack in The Flying Fox, een hostel in Katoomba (een stadje dichtbij het national park). Het was een super schattig hostel, meer een soort groot huis en toen we binnen kwamen kregen we gelijk thee aangeboden en werd er goed voor ons gezorgd. Nadat we even hadden uitgerust gingen we toch echt op pad. Helaas was het weer in de Blue Mountains ook dramatisch.. Toen we naar een punt liepen om eindelijk dit natuurgebied te zien werd het een beetje mistig, wat we eigenlijk wel cool vonden voor de foto als er wat wolken tussen de bergen hingen. Maar toen we op het uikijkpunt aankwamen was alles wat we zagen WIT. De mist was zo dicht dat we alleen op het bord konden zien wat we zouden kunnen zien als het weer wat beter was. Het was een super domper want Elsa moest die middag weer terug naar Sydney en we hadden alleen the Three Sisters 1 keer gezien toen de wolken een beetje wegtrokken. Ik bleef een nachtje slapen en deed een schietgebedje dat het weer alsjeblieeeeft beter zou zijn na de nacht. Toen ik op stond scheen de zon door de ramen en wist ik dat ik vandaag wel de Mountains zou kunnen zien! Dus ging ik met Anne en Leonie op stap in Annes auto omdat dat sneller was en we nu echt alles wilden zien nu het weer beter was. Het was echt prachtig en ik ben echt nog nooit zo dankbaar geweest voor zonnetje! We hebben ook nog een deel van de Giant Stairway gelopen, maar konden hem helaas niet helemaal doen omdat Anne en ik in de middag terug moesten naar Sydney. Ik kon met haar meerijden dus het was super chill om een keer niet de hele tijd te sjouwen met mijn backpack maar hem gewoon achterin de auto te gooien! Over een halfuurtje ga ik naar mijn bus die vannacht naar Yamba rijdt en waar ik morgenochtend aan zal komen. Ben benieuwd wat ik daar zal aantreffen haha!


  • 25 Maart 2014 - 13:18

    Mama:

    Fijn weer iets van je te lezen over je prachtige
    reis door Australië. Ik hoop dat je een beetje kunt
    slapen in de bus op weg naar je volgende bestemming.
    Ik wil je nog een x vertellen dat ik het heel erg heb
    gewaardeerd dat je heen en weer bent gevlogen!
    Nog veel plezier en geniet er van! xx mama

  • 26 Maart 2014 - 16:59

    Josse:

    Jeetje wat klinkt dit allemaal stoer zeg!

    Kijk al uit naar je volgende verslag :)

    Dikke kus (stiekem een kleinbeetje jaloerse josse) ;)

  • 26 Maart 2014 - 20:29

    Alice:

    Zit echt met bewondering iedere x je verslag te lezen. Super meis! Have fun nog Dora!
    Heb je Swieber al gezien?

  • 26 Maart 2014 - 23:59

    Silvia:

    he anouk
    wat een leuk verslag.
    heel veel plezier.
    groetjes silvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 4995

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 20 Mei 2014

Australia 2014

Landen bezocht: