First days in Australia - Reisverslag uit Hobart CBD, Australië van Anouk Schrijver - WaarBenJij.nu First days in Australia - Reisverslag uit Hobart CBD, Australië van Anouk Schrijver - WaarBenJij.nu

First days in Australia

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 Maart 2014 | Australië, Hobart CBD

Na een zit van 23 uur, naast een iets te jolige en iets te dikke Schot en een aziaat, en meer dan 10000 kilometer van huis was ik woensdag eindelijk geland op Melbourne Tullamarine airport. Ik heb de bus naar de stad genomen en was vroeg toen toevallig de weg naar het hostel aan twee meisjes die er toevallig ook sliepen, dus ben gezellig met ze meegelopen. M'n kamergenoten in het hostel waren alledrie jongens, waarvan er één al een halfjaar (!) in die kamer woonde en de andere twee er ook al meer dan een maand woonden.

De eerste ochtend werd ik vroeg wakker en keek naar buiten naar een verdacht Hollandse grijze lucht en toen ik naar de supermarkt begon het te regenen.. Stond ik daar in m'n korte broekje.. Didn't see that coming.. Maar gelukkig klaarde het op en ben ik met een jongen en een meisje die ik ontmoet had bij het ontbijt door de stad gaan lopen om dingen te bekijken. Het was fijn om de eerste dag niet helemaal alleen op pad te zijn. Onderweg maakte ik een foto van een super mooie vintage auto waarna de eigenaar (highclass guy) van de auto me riep met de vraag of ik alsjeblieft die foto wilde verwijderen.. Omdat ik niet de eerste dag gelijk ruzie wilde met een Australiër verwijderde ik het direct waarna we een interessant gesprek hadden over het feit dat hij niet teveel op internet gegooid wil worden en dat we teveel van onze levens blootgeven aan de hele wereld. Wat me wel aan het denken heeft gezet, maar gelukkig mocht ik wel een foto van de auto zónder hem maken!

Vrijdag ging ik er in m'n eentje op uit naar de skydeck waarvandaan ik een super mooi uitzicht had over de stad die vredig in het zonlicht baadde. Daarna lekker gaan chillen in het park.

Zaterdag verliet ik het hostel in het centrum en ging naar Base Backpackers in St Kilda. Eenmaal in de kamer voelde ik me echt totaal niet op m'n gemak met drie kamergenoten die zo uit Jersey Shore gestapt leken te zijn.. En dan had ik de helft van de kamer nog niet eens ontmoet.. Gelukkig kwam ik er in de avond achter dat er nog drie Zweedse meisjes waren die ook helemaal gek werden van één van de jongens. Toen we klaar waren om te gaan slapen kwam hij voor de duizendste keer binnen om te melden dat als de Zweedse meisjes hun mond niet zouden houden dat ie bier drink op de kamer hij ze in elkaar zou slaan en als we het aan de receptie zouden vertellen dat het nog erger zou worden.. Nou gerust slapen konden we niet meer na deze woorden dus zijn we toch naar de receptie gegaan om het te melden en het meisje heeft gelijk de security erbij gehaald en hem het hostel uitgegooid! Gelukkig waren we daar vanaf en konden we rustig slapen!

Zondag deed ik de great ocean road tour die begon met super slecht weer en ijskoude wind maar eindigde bij de twelve apostles in een prettig zonnetje en een super mooi uitzicht! Echt geweldig om te zien hoe de wilde zee langs de stenen raast! Ik was echt helemaal weg van het uitzicht daar!

Vandaag zit ik met m'n billetjes alweer op Tasmanië in een super leuk hostel mijn blog te schrijven op m'n telefoon. In de niet naar het hostel toe heb ik al gezien dat dit een super mooie omgeving is en de Australische vrouw waar ik naast zat heeft me canailles uitgelegd over de stad!

Woensdag ga ik op een 7-daagse tour rond het eiland dus de volgende keer heb ik hopelijk meer spannende dingen te vertellen!



  • 03 Maart 2014 - 13:01

    Anneke Oomkes:

    Geniet van je tour lieve schat! xxx mama

  • 03 Maart 2014 - 17:54

    Joop:

    Leuk wat van je te horen!xxx

  • 03 Maart 2014 - 22:55

    Merellla:

    Leuk verhaal over dat niet teveel blootgeven van je leven maar doe jij dat nog maar even wel. In ieder geval totdat je terug bent okiz??


  • 03 Maart 2014 - 23:03

    Karin:

    Leuk om dit te kunnen lezen .kijk naar je volgende blog uit .veel plezier x x

  • 03 Maart 2014 - 23:28

    Silvia:

    he anouk

    ik heb je verhaal gelezen,wat een avontuur.
    groetjes silvia

  • 03 Maart 2014 - 23:48

    Theo:

    Leuk hoor geniet ervan x

  • 04 Maart 2014 - 00:21

    Britt:

    Leeeuuukk om te lezen!
    Have fun schattebol, we miss you!
    Kusjes van de frozen, en van mij! X

  • 04 Maart 2014 - 23:13

    Peggy:

    Super leuk om te lezen! Have fun

  • 05 Maart 2014 - 15:34

    Mickey:

    Hi lieverd,
    Alweer langer dan een week weg!
    Fijn te lezen dat alles goed met je gaat en dat je geniet.
    Ik hoop dat de tour prachtig zal zijn maar dat kome vast goed.
    Dikke knuffel Mickey

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 4998

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 20 Mei 2014

Australia 2014

Landen bezocht: